Verzekeringen

Het is belangrijk om als vereniging goed verzekerd te zijn. Er zijn verzekeringen die je eenmalig afsluit en verzekeringen die je in bepaalde situaties afsluit, bijvoorbeeld voor grote evenementen. Het niet op orde hebben van je verzekeringen kan grote gevolgen hebben.

Aansprakelijkheidsverzekering
Wanneer je met je vereniging lid bent van Plattelands Jongeren Overijssel kun je via ons je bedrijfsaansprakelijkheid verzekering afsluiten. Dit is niet alleen heel makkelijk omdat wij zorgen dat de verzekering goed geregeld is, maar ook goedkoper omdat we dit gezamenlijk doen.

Vrijwilligersverzekering
Plattelandsjongerenverenigingen bestaan meestal volledig uit vrijwilligers. Sinds kort hebben de meeste gemeenten in Nederland voor vrijwilligers een vrijwilligersverzekering afgesloten. Vrijwilligers hebben dekking voor ongevallen, bestuurdersaansprakelijkheid, aansprakelijkheid voor vrijwilligers, verkeersaansprakelijkheid en aansprakelijkheid rechtspersoon voor schade aan vrijwilligers. Indien er aanspraak gemaakt moet worden op een verzekering dan kan dat bij de gemeente waar de vereniging is gevestigd, de gemeente waar de desbetreffende vrijwilliger woont of de gemeente waar het vrijwilligerswerk (de activiteit) heeft plaatsgevonden. De gemeentelijke vrijwilligersverzekering biedt dus een ongevallendekking.

Wat te doen bij schade?
– Meld de schade zo spoedig mogelijk bij Plattelandsjongeren.nl door te mailen naar info@plattelandsjongeren.nl
– Je krijgt de gegevens van onze contactpersoon waar je de betreffende schade kunt melden
– Na het melden van de schade ontvang je een schadeformulier, vul deze zo volledig mogelijk in en stuur hem terug
– Noteer eventuele getuigen, naam, adres en telefoonnummer
Heb je hierbij hulp nodig of nog vragen kun je altijd contact met ons opnemen.