Train!

Het inzetten van jongeren als trainer heeft een absolute meerwaarde. Zij weten wat er speelt binnen organisaties, bij jongeren en binnen de vereniging. Zij spreken de taal van jongeren en daardoor komt hun boodschap beter over. Het is dé manier om hoger opgeleide jongeren en ervaren bestuurders uit de organisatie betrokken te houden. Tevens kan door het inzetten van vrijwillige trainers de kosten van de trainingen laag houden.

Wat = Train?
Het doel van Train! is tweedelig. Er bestaat bij een organisatie de behoefte aan training van vrijwilligers of informatieoverdracht. Aan de andere kant is er een grote groep jongeren die graag trainerservaring wil opdoen, omdat dat bijdraagt aan hun CV en ontwikkeling. In Train brengen we deze twee samen en laten we jongeren samen met experts trainingen ontwikkelen en geven. Tegelijkertijd volgen de jongeren een opleidingstraject tot trainer.

Voor wie = Train?
Train is bedoeld voor organisaties die één of meerdere trainingen over een bepaald onderwerp willen laten ontwikkelen en geven. Het kan ook ingezet worden door organisaties die vanuit hun doelstellingen informatie willen overdragen aan specifieke doelgroepen door middel van presentaties of workshops.

Hoe werkt Train?
Train! is een traject bestaande uit zes workshops en een reeks intervisiebijeenkomsten waarin jongeren worden opgeleid tot trainer. Train! creëert een win-win situatie voor zowel de opdrachtgever als de jongeren. De organisatie activeert een groep jonge trainers en er wordt een workshop op maat voor hen ontwikkeld. De jongeren krijgen een intensief opleidingstraject en leren een training ontwikkelen en geven. Indien nodig wordt er voor de inhoudelijke ontwikkeling externe expertise ingehuurd.