Tour du Overijssel

Afgelopen tijd zijn er veel vluchtelingen naar Nederland gekomen. Vele krijgen een verblijfsvergunning en kunnen beginnen met hun integratie. Contact met lokale bevolking is een van de belangrijkste onderdelen om je plek te vinden in een nieuw land en succesvol onderdeel te zijn van de maatschappij, wij kunnen daar aan bijdragen.

Met Tour du Overijssel willen we plattelandsjongeren en vluchtelingen tijdens een leuke activiteit met elkaar in contact laten komen om zo kennis te maken met elkaar en met de leefomgeving en nieuwe sociale contacten op te doen.

Wat gaan we doen?
Een kerngroep van plattelandsjongeren en jonge vluchtelingen gaan twee leuke tours ontwikkelingen langs de hotspots in de provincie Overijssel. Daarna gaan groepen plattelandsjongeren en vluchtelingen samen deze tour afleggen en een leuke dag beleven. Tijdens de tour ontdek je nieuwe, leuke en nuttige plekken van je woonomgeving en organiseren we verschillende interactieve opdrachten en gezellige eet/drinkmomenten.

Wat kan ik er mee?
Vind je het leuk om te organiseren en lijkt het je leuk om je provincie beter op de kaart te zetten? Een rondleiding verzorgen of mee de tour te ontwikkelen?
Of wil jij met jou afdeling mee op tour?
Dan is dit het project voor jou! Laat het ons dan weten!

Interesse en/of wil je meer weten? Mail: esther@pjoverijssel.nl